Poznaj ćwierćfinalistów forBET Mazowieckiego Puchar Polski: Legionovia
Rozgrywki forBET Mazowieckiego Pucharu Polski wchodzą w decydującą fazę. Po emocjonującej 1/8 finału znamy już komplet ćwierćfinalistów. Czas poznać ich nieco lepiej. Zapraszamy na rozmowę z Prezesem Legionovii Legionowo, która wytrzymała presję ciążącą na faworycie i pokonała Oskar Przysucha aż 4:0 – Panem Dariusz Ziąbskim.
Rozgrywki forBET Mazowieckiego Pucharu Polski wchodzą w decydującą fazę. Po emocjonującej 1/8 finału znamy już komplet ćwierćfinalistów. Czas poznać ich nieco lepiej. Zapraszamy na rozmowę z Panem Dariuszem Ziąbskim, Prezesem trzecioligowej Legionovii, która wytrzymała presję ciążącą na faworycie i pokonała Oskar Przysucha aż 4:0.
Dzisiejszy bohater naszego przeglądu klubów forBET Mazowieckiego Pucharu Polski w kolejnej rundzie zagra z rewelacją rozgrywek, zdobywcą forBET Okręgowego Pucharu Polski w Siedlcach, które mogą się obawiać swojego przyszłego rywala. Broń Radom jest bowem najbardziej bramkostrzelną drużyną tych rozgrywek. Poznaj lepiej klub z pomysłem na siebie.
Poznaj ćwierćfinalistę forBET Mazowieckiego Pucharu Polski
Nazwa klubu: KS Legionovia Legionowo
Rok założenia klubu: 1930
Barwy klubu: biało-żółto-czerwone
Największy sukces klubu w jego historii: 4. miejsce w II lidze w sezonie 2013/14; 1/16 finału Pucharu Polski w sezonie 2018/19
Aktualne miejsce w lidze: 1. (w III lidze)
Imię i nazwisko prezesa klubu: Dariusz Ziąbski
Jakie wyzwania i jakie cele stoją przed Zarządem Klubu w tym sezonie?
Dariusz Ziąbski, Prezes Legionovii: Zajęcie jak najwyższego miejsca w rozgrywkach III ligi oraz co najmniej powtórzenie wyniku z zeszłego sezonu w forBET Mazowieckim Pucharze Polski, czyli dojście do finału. Jeśli uda nam się znaleźć w wielkim finale, to oczywiście postaramy się go wygrać.
Celem jest również promowanie młodych zawodników z naszej akademii i w efekcie zdobycie jak największej liczby punktów w PRO JUNIOR SYSTEM.
Jak oceniacie losowanie i swój pierwszy mecz w 1/8 finału forBET Mazowieckiego Pucharu Polski?
DZ: Rozgrywki pucharowe rządzą się swoimi prawami. Nie ma drużyn słabych. Jeśli Tygrys Huta Mińska zaszedł tak daleko, to absolutnie nie można go lekceważyć. Jeśli chodzi o mecz 1/8 finału z Oskarem Przysucha, to była to pewna niewiadoma. Mieliśmy w pamięci zeszłoroczne starcie, które okazało się niezwykle emocjonującym widowiskiem z dużą liczbą bramek. Tym razem poszło dość łatwo.
W zeszłym sezonie zagraliście w wielkim finale na obiekcie Aktywnej Warszawy „Hutnik” na warszawskich Bielanach. Wówczas to Legia II wywalczyła trofeum, sięgnęła po czeki na nagrodę w łącznej wysokości 60.000 złotych, a następnie wylosowała Wisłę Kraków na szczeblu centralnym Pucharu Polski. Mimo nie zgarnięcia głównej nagrody Wy również otrzymaliście pokaźną kwotę. Czy teraz taki scenariusz z zamianą ról jest Waszym wymarzonym w tym sezonie? Jak podchodzicie do rozgrywek pucharowych i jaką rangę mają one dla Was?
DZ: Dla klubów, które rywalizują w regionalnych pucharach, mają one szczególne znaczenie. Ewentualne zwycięstwo daje bowiem możliwość gry na szczeblu centralnym, a tam już nawet w I rundzie można trafić na drużyny ekstraklasowe. Jest to zatem doskonała promocja dla miasta, klubu i zawodników (szczególnie tych młodych).
Jak oceniacie swoje szanse w najbliższym meczu 1/4 finału forBET Mazowieckiego Pucharu Polski?
DZ: Patrząc na to z kim gramy (różnica 2 klas rozgrywkowych) liczymy oczywiście, że uda nam się awansować do półfinału i zagrać z kimś z pary KTS Weszło – Pogoń Grodzisk Mazowiecki. Podchodzimy jednak z respektem i szacunkiem do rywala. Trzeba być skoncentrowanym, co pozwoli odnieść zwycięstwo i zameldować się w 1/2 finału forBET Mazowieckiego Pucharu Polski.
Kto obecnie najmocniej wspiera Wasz klub, kogo chcielibyście wyróżnić?
DZ: Nasz klub jest najmocniej wspierany przez miasto Legionowo z prezydentem Romanem Smogorzewskim na czele. Wspiera nas również Powiat Legionowski. W tym gronie są naturalnie również nasi sponsorzy. Wielu z nich jest z nami już kilka ładnych lat. Z tego miejsca chciałbym serdecznie wszystkim podziękować.
Jak zachęcicie kibiców do przyjścia na Wasze mecze w lidze i pucharze?
DZ: Reklamy i artykuły w gazetach lokalnych, informacje w biuletynach, billboardy czy cykliczne akcje rozdawania wejściówek mieszkańcom Legionowa. Wykorzystujemy także nasze social media, czyli Facebook, Instagram i Twitter oraz stronę internetową.